tisdag 26 april 2016

Låtsassjukan är den bästa sjukan

Jag har varit så trött ett tag nu. Allergi mot fan allt som flyger i luften plus långa arbetsdagar är väl några av anledningarna. Och jag har drömt om att bli sjuk. Lite lagom förkyld så att jag skulle tillåta mig själv att krypa ned i sängen några dagar. Slippa jobba. Och ha alibi för att slippa  familjens önskan om min närvaro/hjälp/projektledning.
Jaha. Nu är jag sjuk. Genomfuckingförkyld. Och hostar tills jag vill gråta eller kräkas. Och det känns som att andas genom ett sugrör. Och det enda jag vill nu är att bli frisk!
Det är bara när man är frisk som man kan njuta av att vara sjuk. Så nästa gång skippar jag det här med infektioner. Ska låtsas vara sjuk. Och njuta.

8 kommentarer:

  1. Det är väl typiskt! Krya på dig fort! Men ligg kvar nån extra dag ;)

    SvaraRadera
  2. Så sant! Att vara sjuk är ju inte alls så mysigt, avslappnande och vilsamt som man inbillar sig när man är frisk och vill vara lite ledig och ligga i soffan en hel dag utan dåligt samvete. Synd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borde nog slappa MYCKET mer än vad jag gör och då är jag ändå en rätt så lat person

      Radera
  3. Usch, lider med dig :-( Skickar kryakram

    SvaraRadera
  4. Bäst att vara frisk, rik och kaxig!
    Delegera och nonchalera all sysslor!

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.