fredag 25 mars 2016

Min familj sabbar påsken!

Jag gillar att vara ensam. Att vara själv. Det är en lyx som jag sällan får uppleva. Ty jag lever ihop med ett skägg och två avkommor. Och de är helt okej. Avkommorna är faktiskt fantastiska. Jag älskar dem  så mycket som universum är oändligt. Men jag gillar att vara själv ibland. Gärna i mitt eget hem. Men i hemmet gillar också de andra att vara. De jag bor med.

På påskafton var vi bjudna till skäggets farmedfru på middag. Min plan var att då få huvudvärk och stanna hemma. Skägget var införstådd med min plan. Farmedfru är trevliga samt lagar gudomligt god mat men jag såg min chans att få vara lite ifred. Men vad händer! Jo, skägget plus ena avkomman är jätteförkylda. Släktmiddagen inställd. Så inte nog med att jag inte får vara ifred. Jag måste lyssna på hostor och snytningar också. Blä!

4 kommentarer:

  1. Kära Mammahäxan se det som ännu en prövning på livets stig. Nästa gång du får uppleva (självvald) ensamhet så kommer den att betyda så mycket mer.
    Håll ut och älska snorjärsarna!

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.