onsdag 10 september 2014

Rör du så dör du!

Min familj lyckas slarva bort eller lägga saker påbraställen som jag inte hittar. Och inte de heller. Så jag funderar på att skaffa mig en låda. På den ska det stå RÖR DU SÅ DÖR DU!
I den ska det ligga nagelsax (vi har ägt 4 stycken, nu är alla borta), tejp (jag tror att mina barn äter tejp i smyg)kökssax, vitlökspress (jag köpte en extra om den ena var i disken, nu hittar jag ingen av dem)min favorittillbringare (som familjen också gillar och därför vandrar den runt i huset fylld med vatten eller saft, den verkar ha ben).
Min kam, några nagellack och lite hårsnoddar ska också ligga i lådan. Regeln att det man lånar lämnar man tillbaka på samma ställe där man tog det är en för svår uppgift för dem jag lever med. Därför vill jag ha min egen låda.
Mina verktyg får jag faktiskt ha ifred. Jag tror att det är för att de har rosa skaft och ligger i en rosa verktygslåda, en present jag fått av en fin vän. Trodde inte att min man brydde sig om hur verktyg ser ut, men eftersom han försnillat ett helt skruvmejselset med trähandtag tidigare och nu inte ens rört min fina verktygsväska så tror jag att han faktiskt inte gillar rosa.
Om texten "Rör du så dör du" inte är tillräckligt skrämmande kanske man kan installera någon slags elchock i lådans lock för icke behöriga. Då kunde jag ju även lägga dit viktiga saker så som chips och godis. Hm.


2 kommentarer:

  1. Mannen har fått tejp och saxar i födelsedagspresent ett år. Såna som det står PAPPAS på med stora bokstäver. Så nu blir det så att frun och barnen smyglånar men återställer oftast eftersom det blir mycket pinsamt att bli påkommen med en pappas-sax eller tejp på sitt rum :-). Han har också fått tandkräm en jul :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ett bra tips! Även det där med tandkrämen!

      Radera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.