söndag 6 april 2014

Borde kanske avsluta mitt Facebook-konto

"Jag såg på Facebook att du..." är inledningen på en mening jag hör rätt ofta. Av människor som själva sällan berättar nåt om sitt liv. De känns som snyltare. Men jag får ju skylla mig själv. Som berättar nåt.
Så antingen kan jag ju avsluta kontot. Men många av mina näraochkära borlångtbort och det är via nätet vi har regelbunden kontakt mellan det vi ses.
Eller så slutar jag skriva vad jag tänker och känner. Och bara berättar om vad jag ätit, inte ätit och hur många meter jag gått. Varvat med citat som "Carpe Diem" eller bilder på söta djur. Då lär frasen "Jag såg på Facebook..." försvinna rätt snart. Eller säger folk verkligen "Jag såg på Facebook att du ätit pannkakor"? Kanske.
Eller så fortsätter jag som förr. Och beklagar i det tysta att mitt liv i andras ögon kan verka intressant. Själv är jag oftast vääldigt uttråkad.

5 kommentarer:

  1. Sålla bort snyltarna, det gjorde jag, vsr riktigt skönt.

    SvaraRadera
  2. Jag ser inget om dig på FB, för jag vet ju inte vad du heter ;)

    SvaraRadera
  3. "Jag såg på facebook att du hade ätit pannkakor", den var riktigt bra! Undrar om jag vågar säga det till någon nån gång!
    Tips: man kan lägga nära vänner i gruppen "vänner" och alla andra i "bekanta" och sedan kan man välja att bara visa vissa saker för sina "vänner".

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHHAHAHAA.
    I mitt flöde är den bästa hon som alltid har "mojs" - fredagsmojs, familjemojs, kompismojs - you name it. Mojs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mojs. Då tänker jag på gegga. Ja, familjegegga, fredagsgegga. Hm. Stämmer med mitt liv. Fast mitt mojs är nog inte som din FBväns..

      Radera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.