tisdag 1 januari 2013

Mannens nya leksak, det är inte jag

Så reste vi till Göteborg. För att fira nyår med några av favoriterna i vår bekantskapskrets.

Förutom att maken har mycket gott lokalsinne, förstår vägnät på ett nästan intuitivt sätt, så har vi också kört denna sträcka mångalånga gånger.

Men så upptäckte han GPS funktionen i sin nya mobil. Och tyvärr, feminist som jag är, så kan jag ändå konstatera att män och maskiner/tekniska attiraljer, det är något särskilt med det. Något nästan maniskt.

Efter några timmar i bilen frågar döttrarna vart vi är. Då svarar jag Skövde, för det har jag precis sett på en skylt.

- Jag ska kolla, säger maken och knapprar på mobilen. Och håller på att köra in i vägräcket!

En stund senare frågar samma barn ungefär hur långt det är kvar tills vi är framme. Samma mamma svarar då, "10 mil ungefär, det tar en dryg timme till".

Och samma make svarar "jag ska kolla".

Och då skriker jag neeeej!

Män och maskiner. Pojkar och leksaker. Ungefär samma sak..

3 kommentarer:

  1. Det är ju naturligtvis medpassageraren som ska hålla koll på GPS:en, men jag håller med dig om det där med män och i alla fall vissa maskiner. Tvättmaskiner,diskmaskiner, dammsugare och liknande borträknade, i alla fall i det här huset.

    SvaraRadera
  2. Avskyr GPS:er just när man kör. Ibland har Mannen fått välja mellan mig och den.

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.