torsdag 3 januari 2013

Det är lite synd om mig nu

Jag är förkyld. Det är det nog väldigt många som är just nu. En förkylning är ju inte farlig. Den går ju liksom över av sig själv.

Men ändå. Eftersom värkande hals och ömma muskler och snorig näsa befinner sig just i MIN kropp, så känns det besvärligt.

Jag kan inte ens ligga och vara sjuk. För under nyår var vi bortresta och sedan kom släktbesök hit och snart dyker det upp vänner och tvättkorgarna är fulla och mat måste planeras och eftersom jag helt plötsligt blivit med dosett så måste den fyllas med piller som måste hämtas ut på ett apotek flera mil bort.

Kanske därför jag inte blir frisk. För att jag vägrar inta sängläge. Men jag har inte tid. Jag har ju semester!

2 kommentarer:

  1. Semesterfirare har lika lite tid som pensionärer! Men allvarligt talat, ta det lite lugnt!

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.