tisdag 28 augusti 2012

Försök ALDRIG förändra ditt liv

Jo, jag har ju lufsat runt lite sommar. Eller promenerat. Nästan varje dag. Så skönt. Ett tag var bloggen på väg att bli en trist jagharfunnitljusetgenomträningblogg.

Men oroa er icke. Man ska inte försöka förändra sina vanor. Inte ens de dåliga. För nu har jag sjuukt ont i mitt knä. Det ena knäet krossade jag som ung, så i det finns det massa skruvar och höftben. Men det är inte det knäet som gör ont, utan det knä som jag ansett friskt.

Jag har haft ont i flera dagar men ignorerat det. I morse tänkte jag lyssna lite på kroppen och bara ta en promenad. Men det var så djefla kallt ute så jag sprang för att bli varm. Och nu gör knähelvetet så ont så att jag haltar som en riktigt skadad gammal människa.

Jag är arg! På min kropp! Funka! Nu!

Tills dess får jag väl cykla.

Eller äta praliner.

Ska fundera vilket som verkar trevligast.

5 kommentarer:

  1. Praliner verkar ju urtrevligt. :D
    Krya på knät.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Praliner låter onekligen trevligast men kan kanske bli tråkigt i längden. Kan du inte variera? Med nåt annat. Mjölkchoklad kanske??

    SvaraRadera
  3. Cykla och simma kanske funkar.
    Eller äta praliner förstås :)

    SvaraRadera
  4. Det finns bara en sak som är bra med att ha ont i sitt knä. Man behöver inte ursäkta sig för att man ligger på soffan och äter praliner. Passa på medans du kan
    Ha det så gott

    SvaraRadera
  5. Cykla låter bra och simma som är en alldeles utmärkt form där man inte sliter på lederna. Vattengympa t ex är jättekul! Sen kan man ju ta en pralin emellanåt om man känner för det.

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.