tisdag 21 augusti 2012

Den fula familjen

På min gata bor det en ful familj. Så får man säkert inte tycka, men det tycker jag ändå.

De är blekt färglösa hela högen förutom de individer i familjen som kommit in i puberteten, de blandar sin blekhet med rödavarigabölder. De yngre varianterna låter i stället väldigt mycket. Men vad de säger har jag ingen aning om. Logoped skulle nog vara på sin plats. Och de vuxna är som sagt bara fula och färglösa.

De har en hund. Den är också ful. Och den skäller oavbrutet. Nästan i alla fall.

Fast det hade jag nog också gjort om jag bodde i den familjen. För på dagarna så är hunden i en hundgård. Och skäller på alla som går förbi. Sedan tar någon i familjen ut skrället på en oinspirerad promenad runt kvarteret. Då skäller den på alla den möter.

Jag tror att hunden har tråkigt. Och det är nog därför jag tycker att familjen är ful. Det och att herrn i  den fula familjen tycker att kl. 07.00 en lördagsmorgon är den perfekta tidpunkten för att sätta igång sin vedklyv och motorsåg och allt annat som brummarochgnisslar.

Själv är jag perfekt. Ty jag håller käften och sköter mitt. Förutom under mina årliga utskällningar av familjen som nog hörs flera kilometer bort.

Men ful det är jag inte. Möjligen lönnfet och helt vanlig. 

11 kommentarer:

  1. Åh, herregud... Det är väl inte oss du pratar om.. Nä, just ja, vi har en katt! Ingen hund! O lilla skrot talar så tydligt på sina Rrrrrrr så att det är rakt lustigt! Puh! ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Såna grannar har jag också. Fast de har ingen hund...

    SvaraRadera
  3. Å har du sådana grannar.;) Jag har nästan osynliga men ikväll hörde jag att den ene dammsög för hans förbannade (få man säga så?) centraldammusugare hördes i hela kvarteret.

    SvaraRadera
  4. Åh, jösses trodde först att det var oss du pratade om också. Men så kom jag på..vi har ingen vedklyv och vi har ingen skällande hund, bara en helt vanlig hund.

    SvaraRadera
  5. Hahaha, jag har oxå fula människor som grannar.

    SvaraRadera
  6. Fula grannar stör - det är därför jag inte håller mig med sådana inom varken syn- eller hörhåll! :)

    SvaraRadera
  7. Visst är det kul med grannar. Eller inte... Men du verkar kul :) Kanske inte för dina grannar, men ändå.

    SvaraRadera
  8. Fula grannar är den värsta sorten. Synnerligen de som låter hundfan sitta i hundgård hela dagen.

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.