fredag 6 juli 2012

Rapport från en utlandssemester

Så reste vi till Åland jag och döttrarna. Åland är utlandet. För det ligger inte i Sverige och så är det varmt där. Nästan som Medelhavet.

Fast själva havet var inte så varmt. Men döttrarna badade. Och fru Venus.

Jag badade också. Fast i bassäng. Mariebad i Mariehamn. Fint ställe. Med en vattenrutschkana som somliga (läs Älvan, Dansösen och Venus) tyckte var rolig. Eftersom jag är en tant så tycker jag inte alls om slika ting.

Fru Venus har ju vunnit mitt hjärta. Bit för bit genom sitt sätt att skriva. Sedan genom möten IRL. Nu har hon vunnit mina döttrars också. Kloka tjejer.

Fru Venus är liksom solen i bloggvärlden. Och en viktig person för mig i den "riktiga" världen.
Så är det.

Nu ska jag inspektera min solbrända (läs bitvis knallröda) hud och smutta på taxfree whisky tillsammans med maken som väl utnyttjat sin gräsänklingstid, men som ler åt att det låter av Mammahäxakrax och barnpladder igen.

Skål!

3 kommentarer:

  1. Instämmer till fullo om Fru Venus och säger att det skulle vara kul att träffa dig IRL (kanske hos nämnda Fru Venus)

    SvaraRadera
  2. Venus är väl en planet, eller en Gudinna!? :D

    Det verkar som ni haft det toppen där. Även om golfningen inte gick så bra för dig. ;)

    SvaraRadera
  3. Kärlek i kubik vännen :-) Nej, i cirkel, det är mera jag. KRAM

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.