torsdag 21 juni 2012

Charmkurs eller synskada?

Jag skulle åka buss till den lillalilla staden i närheten. Vuxna betalar fullt pris. Barn och ungdomar upp till 19 år halvt pris.

-Jag chansar på att du ska åka på vuxenbiljett, säger den manlige chauffören.
-Jo, det är lite svårt att dölja, svara jag och tänker på mitt 41åriga åldersadekvata ansikte.
-Det är svårt att se skillnad på folk mellan 19 och 25, skrattar chauffören.

Charmknutte. En stilla liten flirt för att muntra upp vardagen. Helt okay.

Men sedan ska jag hem igen. Och en bister dam kör bussen.

- Vuxenbiljett? frågar hon.

Och då blir jag en aning nervös. För om hon ser så jävla dåligt då borde hon inte få köra buss!

10 kommentarer:

  1. Du måste se väldigt ung ut! :)

    SvaraRadera
  2. HA HA HA HA HA!! Jag köper chaufför nr 1 direkt, men 2:an...hm...

    SvaraRadera
  3. Hahaha. Sånt där blir man ju glad av. :D

    SvaraRadera
  4. Hahaha - jag gillar dig!

    Glad midsommar på dig och de dina!

    SvaraRadera
  5. Du skulle svarat att du ville ha pensionärsbiljett

    SvaraRadera
  6. Du kanske skulle ha frågat om hon kollat synen nyligen? Hon kanske hade gått charmkursen men inte klarat av den fullt ut.

    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  7. Jösses du vad ung du måste se ut. Du får lov att inse att så är fallet när även damen frågade samma sak
    Ha en fin midsommarhelg

    SvaraRadera
  8. Du skulle chansat och bett om ungdomsbiljett!

    SvaraRadera
  9. Tack för den! Jag skrattade högt - nu är jag förstås övertygad om att det var svårt att se på dig, men ändå.

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.