tisdag 1 maj 2012

Tråkig bok

Jag läser en tråkig bok. Av en författare som jag annars gillar, Margaret Atwood. Den är liksom trög att komma in i. Engagerar mig inte. Men ändå vill jag veta hur det slutar för huvudrollsinnehavarna. Så nu är jag fast. Med en tråkig bok. Bara för att få kolla slutet.

Gör ni så? Pinar er igenom en bok baraföratt? Eller lägger ni den bara åt sidan, eller ger bort den till någon ni inte tycker om?

För övrigt borde jag uppmärksamma första maj på något sätt. Vifta med en fana eller nåt. Men jag orkar inte. Har ju en tråkig bok att läsa klart.

7 kommentarer:

  1. Oj. Jag har glömt.
    Googla Lisa Jewell, alla hennes böcker är helt suveräna, är ganska säker på att du gillar dem.

    SvaraRadera
  2. Jag läser alltid klart en bok jag börjat på. Den kan ju bli bra längre fram. Fast det blir den aldrig.

    SvaraRadera
  3. Jag skummar igenom tio sidor åt gången för att kunna säga att jag läst den

    SvaraRadera
  4. Japp jag brukar pina mig till the bitter end. Två gånger har jag inte gjort det. Den ena gången för att jag inte orkade och inte brydde mig om slutet. Den andra gången läste jag sista kapitlet, sen näst sista osv för att se vem mördaren var. Man fick aldrig veta det så boken var inte bara dålig, den var värdelös

    SvaraRadera
  5. Svarar, nästan, som alla ovan. En tråkig bok räcker å andra sidan väldigt länge. Väääldigt länge.

    SvaraRadera
  6. Nu har jag läst ikapp på din blogg. Jag är en usel bloggare för tillfället.

    Jag tror att det har hänt EN gång att jag stängt igen en bok innan den var slutläst. Annars gör jag som du, försöker hitta ljuspunkter i det tråkiga och trista och vill absolut veta hur det slutar. Det värsta då är om det blir ett slut utan slut, ett sånt där med tre svarta prickar...
    Jag brukar trösta mig med att man måste läsa både högt och lågt för att kunna veta vad som är bra och vad som är mindre bra, kanske riktigt dåligt, rent av. Och bokhögen ska vara som lösgodis, surt och sött om vartannat. Jag läser ytterst sällan flera böcker i rad av en och samma författare.

    SvaraRadera
  7. Nja det händer att jag inte kan släppa den fast den är tråkig men för det mesta så kikar jag i de sista kapitlen för att veta hur det slutar. De händer inte så ofta att jag får tag i sådana böcker. När jag väljer så går jag efter innehåll dvs handling och skippar författarens namn. Man många små pärlor på det viset
    Ha en fin dag

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.