söndag 25 mars 2012

Vem får jag slå på käften?

Om en Älva trillar av samma ridskolehäst (men ingen annan av hästarna) vid flera tillfällen, får jag slå den hästen på käften då?

Om en Älva trillar av hästen, biter ihop om smärtan och hoppar upp på hästryggen igen bara för att hon tycker att det är pinsamt att trilla, kan man inte tycka att de vuxna runtomkring i alla fall kan kolla att inget är svullet på ungen? Om de vuxna inte gör det, få jag slå dem på käften då? Även om en av de vuxna är min man?
Bild på en dryg häst, lånad från nätet

Om svaret är nej på ovanstående frågor, vem får jag slå på käften?

Och ja, jag är en överbeskyddande hönsmamma som undviker Älvans ridlektioner dels p.g.a allergi men också för att min hästrädsla inte ska smitta henne. Och det tänker jag fortsätta med. Att vara en hönsmamma.

9 kommentarer:

  1. Vad säger Älvan själv då? Gör det ont någonstans? Verkar som om det är bra att du stannar hemma. Kanske en sådan där säck som hänger i taket vore bra att slå på
    Sköt om dig

    SvaraRadera
  2. En lätt stukad handled och ett lätt stukat självförtroende bidde resultatet av hästvurpan.

    SvaraRadera
  3. Jag har också hästskräck. Typ... Och skulle vara hönsmamma om jag hade ungar. Tur för dem att de inte finns... hahaha

    SvaraRadera
  4. Bara att slå! Allihop. Och sen låta Älvan få en annan häst. Om det går.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du ska ge ridskoleläraren en smäll på käften om han/hon inte ger Älvan en annan häst!! I nödfall får du slå maken, tror prästen sa nåt om det när ni gifte er.

    SvaraRadera
  6. Hm, själv tillhör jag de hästgalnas skara av födsel och ohejdad vana men jag är inte helt överlycklig när mina små-vilda-glada löper amok inne i hästhagen och helst UNDER eras magar - trots att jag har Skandinaviens snällaste och lugnaste kusar!
    Det kan faktiskt hända olyckor med snälla hästar också.
    Försök få Älvan att byta hästskrälle till nästa lektion så att hennes självförtroende inte dalar mer, hon behöver få känna av att hon kan kontrollera hästen nästa gång hon ska rida för att inte tröttna/bli rädd.
    (Ja - jag har ett förflutet som ridskolelärare - också)!

    SvaraRadera
  7. Jag sållar mig till Fru Venus. Amen.

    SvaraRadera
  8. Man eller inte...en rak höger är befogad,tssss! Hon kunde ju ha skadat sig,brrrr!
    Ha det bra båda två,kram!

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.