söndag 11 mars 2012

Att vinna lite

I går var det verkligen Melodifestival. Först titta på genrepet i Globen med döttrar som applåderade vilt. Till allt. Sedan middag hos goda vänner med vadslagning om vilka som skulle komma 1:a till 5:a.

Värden tyckte att första pris skulle vara höjd veckopeng, han antog att Älvan och Dansösen skulle vinna vadslagningen. Och att jag skulle få betala. I stället vann jag. Värden ville inte ge mig någon veckopeng. I stället fick jag en statyett. Av värdinnan.
Jag tror att den käre värden tyckte att jag gjorde honom en tjänst. Den guldiga ängeln var inte ett av hans favoritobjekt i hemmet. En vinn-vinn situation, helt enkelt.

Jag har aldrig vunnit någon statyett tidigare. Inte heller någon pokal. Nästa gång vill jag ha en pokal. I äkta guld.

4 kommentarer:

  1. Grattis till dig förstår att du är glad. Som statyett är den fantastisk.
    Ha ett bra slut på veckan

    SvaraRadera
  2. Ha ha, är det ok med en fuskpokal fylld med guld?

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten!! :)

    SvaraRadera

Blir glad av en kommentar! Ibland svarar jag på den, i bland inte. Men glad det blir jag.